Naučte se připravit výživnou granolu dle Vaší chutí a z těch nejkvalitnějších ingrediencí

Domácí granola je jednoduchá a především výživná svačina. Zvládnete ji snadno z ingrediencí, které máte možná doma.

Se vzrůstající popularitou ovesných vloček, müsli tyčinek, semínek, oříšků na sebe nenechal dlouho čekat recept, pyšnící se natolik skvělou chutí, že si pochoutku zamilují i děti. A to navzdory tomu, že je tato domácí pochoutka nabitá bílkovinami, vlákninou a omega-3.

Zdroj foto: Milen Kanev / Shutterstock.com

Připravte si zdravé mlsání

Znáte ty večery, kdy sedíte u televize a odoláváte dobrotám, které se skrývají v lednici nebo ve spíži. Granola je mlsání bez výčitek. A navíc, její příchutě můžete neustále měnit podle své fantazie, chutích nebo toho, co máte právě doma.

I když je samotná granola sama o sobě vynikající, je výborná pokud si namáčíte v mandlovém mléce, v jogurtu, smícháte s ovocem a pod., jistě vás napadnou i další varianty.

Zdroj foto: JeniFoto / Shutterstock.com

Co potřebujete k výrobě domácí granoly:

  • Ovesné vločky
  • Ořechy – nejčastěji se používají mandle, ale dají se použít všechny druhy. Nebojte se ořechy kombinovat.
  • Chia semínka – nejsou nutná, ale díky svým neuvěřitelným výživovým vlastnostem se objevují ve většině zdravých receptů.
  • Rozpuštěný kokosový olej – pokud upřednostňujete jiný typ oleje, použijte svůj oblíbený.
  • Med nebo javorový sirup – sladkou chuť můžete nahradit i čekankovým sirupem (zdravější varianta).
  • Dochucení – je jen na vaší fantazii, co zvolíte – mletá skořice, vanilkový prášek.
  • Strouhaný kokos

Jak si chutnou granolu připravit:

  1. Ovesné vločky, ořechy, semínka a skořici nasypte do misky.
  2. Rozšlehejte kokosový olej, med (nebo sirup). Nakapejte na suché suroviny a důkladně promíchejte. Promíchanou směs rovnoměrně rozložte na plech, použijte pečící papír.
  3. Směs dejte do trouby na 20 minut a pečte při 180 °C.
  4. Po 20 minutách vyjměte plech z trouby, směs promíchejte a posypejte strouhaným kokosem.
  5. Vložte zpět do trouby a nechte kokos zapéct. 5 minut postačí.
  6. Po 5 minutách vyjměte plech, nechte granolu vychladnout a nalámejte na kousky.

Do vychladlé granoly se můžete ihned zakousnout.

Další možností je promíchání s dalšími zdravými pochoutkami – sušeným ovocem, semínky (slunečnicová jsou ideální), čokoládové, skořicové nebo medové lupínky a pak už si jen bez výčitek užívat lahodnou chuť.

Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Používáním stránky souhlasíte s používáním cookies potřebných pro správného fungování webstránky, marketingové a analytické účely Souhlasím Více informací