Chia semínka: Superpotravina nabitá živinami. Proč je dobré zařadit ji do jídelníčku?

Chia semínka patří mezi nejzdravější potraviny na světě, proto není náhoda, že jsou doporučována výživovými poradci a objevují ve stále více receptech.

Chia semínka se již pomalu stávají fenoménem v oblasti zdravé výživy. Obsahují tolik zdraví prospěšných živin, že byste potřebovali několik druhů potravin, abyste dosáhli podobného složení.

Zdroj foto: AS Food studio / Shutterstock.com

Superpotravina nabitá živinami

Přidáním chia semínek do svého jídelníčku, získá lidský organismus omega-3 tuky, antioxidanty, bílkoviny, vlákninu a jiné mikroživiny. Chia semínka mají vliv na spoustu neduhů, od nadváhy až po snížení zánětu.

Absence sacharidů

90 % sacharidů, která chia semínka obsahují, je vláknina. To je nejen důvodem, proč chia semínka dodávají pocit sytosti, ale také, proč dokáží absorbovat až desetinásobek své hmotnosti a vytvořit gel.

Mnoho bílkovin

Bílkoviny jsou stavebním kamenem svalů a jsou skvělým pomocníkem při hubnutí. Chia semínka mají mnohem vyšší obsah bílkovin než jiné rostlinné potraviny.

Vysoký obsah živin pro kosti

Zdravé kosti potřebují dostatek vápníku, hořčíku, fosforu a bílkovin. Chia semínka obsahují všechny látky potřebné pro zdravé kosti.

Zdroj foto: Alexandra Anschiz / Shutterstock.com

Využití chia semínek při přípravě jídel

Konzumovat můžete bez obav samotná semínka, nemají žádnou chuť. Nemusíte je nijak upravovat nebo mlít, jako je tomu u lněných semínek.

Nevýrazná chuť je výhodou, můžete je přidat téměř do čehokoliv. Smíchejte je s jogurtem, ranními cereáliemi nebo tvarohem. Přidat je také můžete do kaše, salátu, smoothies nebo do pečiva.

Gel z chia semínek nejen náhrada za vejce pro vegany

Když namočíte chia semínka do vody, vznikne díky vysokému obsahu vlákniny gel. Gel je výbornou zdravou alternativou, jak zahustit omáčky, polévky nebo si připravit zdravý pudink.

Gel z chia semínek je velmi oblíbený u veganů, kteří ho využívají jako náhradu za vejce, například při pečení moučníků.

Pozor na velké množství vlákniny

Příliš velké množství vlákniny má vliv na trávení, zejména pokud nejste na velkou spotřebu zvyklí. Pokud máte potíže, nejezte více jak dvě polévkové lžíce chia denně.

Mohlo by se Vám také líbit
Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.