Potraviny s nejvyšším obsahem cukru, do nichž byste to neřekli

Dnes se pozornost soustředí především na zdravý životní styl, dostatek pohybu i jídelníček bohatý na kvalitní potraviny. Pokud sledujete energetické hodnoty, víte, že s cukry se to nemá přehánět.

Zdroj foto: Pixel-Shot / Shutterstock.com

V některých jídlech je však cukr dobře schovaný, a tak vás ani nenapadne, že se ho uvnitř skrývá velké množství. O které potraviny se jedná?

Potraviny s vysokým obsahem cukru

Snažíte se do vaší rodiny vnést zdravější přístup k jídlu nebo sami chcete redukovat váhu? Prvním bodem by proto mělo být omezení cukrů v jídle. Jedině tak dokážete zhubnout poměrně snadno, avšak ne vždycky se cukru dobře vyhnete. Podívejte se na potraviny, v nichž byste velké množství cukru nečekali.

Müsli tyčinky nejsou bez cukru

O müsli tyčinkách se často mluví jako o zdravém typu mlsání nebo jako o rychlém zdroji energie. Zdravé mlsání je sice plné bílkovin, většina z nich je však tvořena velkým množstvím cukru. Tyčinky totiž obsahují často slazené sirupy, med nebo jiná sladká dochucovadla. Pokud tedy chcete zdravě mlsat, zaměřte se na müsli tyčinky pro sportovce, ty jsou totiž úplně bez cukru.

Nápoje mohou být zrádné

Jestliže se snažíte zhubnout, určitě jste již narazili na sportovní nápoje. Mezi ně patří mnoho nápojů s vysokým obsahem cukru, které jsou často pojmenovány jako povzbuzovače energie pro cvičení. Podívejte se na zadní stranu etikety a vybírejte skutečně jen ty nápoje, které jsou bez cukru.

Další nápoje, u nichž je třeba si dát pozor na vysoký obsah cukru, jsou džusy a ovocné nápoje. Často se v regálech obchodů totiž za ovocnými džusy skrývají ovocné šťávy, které mají velmi vysoký obsah cukru. Problém není ovoce, v něm sice cukr také je, ale mnohem méně spolu s vlákninou. Pro lepší a sladší chuť se v kupovaných šťávách nachází hodně umělých cukrů a sladidel, které pro vaše zdraví rozhodně nejsou dobré.

Zdroj foto: Shebeko / Shutterstock.com

Vyhněte se instantnímu jídlu

Instantní potraviny nejsou žádným plnohodnotným jídlem, které by vám přineslo energii nebo živiny do vašeho těla. Naopak. Rychlá jídla do mikrovlnky nebo pro zalití horkou vodou nemají žádné vitamíny, minerály ani bílkoviny, zato sacharidů a cukrů v nich najdete požehnaně. Mezi nejrizikovější potraviny s vysokým obsahem cukru patří:

  • instantní polévky,
  • instantní omáčky s těstovinami,
  • moučníkové směsi.

Do podobné kategorie patří také hotové omáčky. Kdo by nemiloval kečup a další omáčky pro ochucení večeře? Tyto druhy omáček jsou složené z mnoha cukrů a konzervantů, které vám rozhodně zdravý životní styl nepodpoří. Jezte proto s mírou nebo vůbec hořčici, barbecue omáčky nebo kečup.

Mléčné výrobky s příchutí

V téměř každém jídelníčku podporující dietu najdete mléčné výrobky místo svačiny. Dávejte ale pozor, které druhy vyberete. Klasické ovocné jogurty nebo jogurty s jinou příchutí obsahují hodně cukru a uměle slazené aromatické látky. Stejně tomu je také u ovocných, zakysaných nápojů nebo ochucených mlék.

Namísto ochucených jogurtů si kupte raději klasický bílý jogurt a dochuťte si ho sami. Přidejte čerstvé ovoce nebo zdravý sirup s obsahem zdravých cukrů. Mějte tak hladinu cukru pod kontrolou a ve vlastních rukách.

Pozor na potraviny bez tuku

Když v obchodě vidíte produkt s velkým názvem “bez tuku”, možná jásáte a hned po jídle saháte. Pozor na tyto produkty, často jsou totiž velkým zdrojem skrytých cukrů. Aby totiž mělo jídlo nějakou chuť, je tuk nahrazovaný sacharidy a umělými sladidly.

Pokud se snažíte zhubnout nebo svůj jídelníček okořenit lepšími a zdravými jídly, možná se na vašem jídelním stole častěji objeví zdravé a čerstvé saláty. Caesar salát nebo jiné druhy salátů se neobejdou bez dobré zálivky, tu si ale raději připravte sami doma. Hotové připravené zálivky jsou totiž opět plné konzervantů a cukrů, kterým se můžete snadno vyhnout přípravou vlastních zálivek.

Zdroj foto: etorres / Shutterstock.com

Sušené jídlo vypadá zdravě

Možná se vám zdá, že sušené jídlo patří ke zdravým druhům mlsání. Ve většině případů je ale opak pravdou. Pokud nejsou potraviny kvalitně mrazem sušené, pak se nejedná o jídlo s nízkým obsahem cukru. Dobrým příklad je sušené ovoce, které je často ještě doslazené, aby jeho chuť nebyla moc kyselá.

Velkým zdrojem cukru je také sušené maso. Tento druh masa je velmi oblíbený zejména v posledních letech, jeho chuť je však podpořená doslazováním. Nejvíce cukrů najdete zejména v masech s příchutí, například oblíbené sušené maso naložené v medové nebo barbacue omáčce může obsahovat až deset gramů cukru na jednu porci.

Je třeba zkrátka přemýšlet nad každým jídlem, které připravujete. Jelikož v každé surovině může být mnohem víc cukru, než si myslíte. Základem je čerstvé jídlo, instantní pokrmy raději vůbec nepoužívejte.

Zdroj: farmazdravi.cz

Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Používáním stránky souhlasíte s používáním cookies potřebných pro správného fungování webstránky, marketingové a analytické účely SouhlasímVíce informací