Diety: Mýty v hubnutí aneb zhubněte trvale

Marná sláva, diety hýbou světem. Hlavně ženy jsou jimi v některých případech doslova posedlé. Platí, že nic se nemá přehánět, tudíž ani dieta. Jak zhubnout a svou váhu si udržet?

Hubnutí jako takové preferuje hodně lidí, hlavně před plavkovou sezónou. Ovšem nevědí o tom, že podléhají různým mýtům.

Zdroj foto: Kiselev Andrey Valerevich / Shutterstock.com

Hodinové mýty

Říká se, že po páté hodině by se nemělo jíst. Tohle je jeden z nejčastějších bludů u diety. Důležité je, jíst pravidelně, a ne podle hodin. To je nesmysl. Ono totiž záleží na tom, kolik kalorií lidské tělo přijme během celého dne. Existují ale ještě další mýty.

Zvláštní mýty:

  • když budete jíst dia výrobky, zhubnete,
  • po propláchnutí střev se rychleji zhubne.

Dia výrobky jsou určené pro cukrovkáře. To sice neznamená, že byste je nemohli jíst, i když cukrovku nemáte, ale určitě se po nich nehubne. Propláchnutí střev je drastická a zbytečná záležitost.

Cukry nebrat

Další z mýtů. Nyní to neuslyší rádi ti, kdo cukr vůbec nepoužívají, ale – tělo cukr prostě potřebuje, aby mohlo správně fungovat. Jestliže se dostanete pod 50 g příjmu cukru denně, tělo začne mít zbytečný stres. Ovšem další mýtus, který uvedeme, asi zklame zastánce zdravých pokrmů.  Mýtus v podobě tvrzení, že se po zdravém jídle netloustne – i když je jídlo zdravé, může být kalorické. A dokonce výš než třeba ta klasická, jenž kaloriemi oplývají už od pohledu.

Cholesterol není zcela jistě zdravý. Nicméně tvrzení, že se mu člověk musí vyhýbat, patří do dalšího mýtu o hubnutí. Není třeba se mu výrazně vyhýbat, musí se však dostávat do těla z té lepší formy. Mýtus je také to, že čím více ovoce spořádáte, tím rychleji a lépe zhubnete. Z ovoce se dá dokonce hodně ztloustnout, protože obsahuje hodně cukrů.

Bez pečiva – další z řady mýtů

Tohle říkají všichni, kdo drží diety. Pečivo, a hlavně to bílé, je zlo. Další z mýtů, jimž tak rádi dietáři podléhají. Někteří si také myslí, že celozrnné pečivo je lepší. Opět mýtus. Je to naprosto srovnatelné, ba až stejné jako s klasickým pečivem, protože to celozrnné se prodává ve větší gramáži.

Zdroj foto: Moving Moment / Shutterstock.com

Cvičení nemusí být, stačí pohyb jako takový

Někdo nerad cvičí. A když hubne, tak se domnívá, že mu stačí jíst zdravě a být bez pohybu. To ale není tak úplně pravda. Třeba by klidně stačilo jen chodit – lékaři ostatně chození doporučují jako jednu z nejzdravějších forem pohybu.

Existují i diety, které se různé jmenují – žlučníková, keto dieta, dokonce dieta podle barev. Tu vyznávají hlavně herečky a zpěvačky v Hollywoodu.

Prášky jsou spása

Myslí se samozřejmě prášky na hubnutí neboli zázračné pilulky. Existuje mýtus – když budu jíst tablety, zhubnu – není to pravda. Některé takové léky musí dokonce předepsat lékař, z čehož je patrné, že nejde o nějaké kouzelné přípravky. Spíše naopak.

Tuky – ne všechny, ale jsou třeba

Tady to platí dvojnásob. Tuky tělo potřebuje stejně jako cukry, ale jen ty správné. Správné tuky jsou například v rybách, oříšcích, mandlích či olivovém oleji, řepkové oleji a správných margarínech, lidově máslech. Naproti tomu jsou tu nízkotučné věci.

Zdroj foto: Yuriy Maksymiv / Shutterstock.com

Právě tyto potraviny, které jsou light, nejsou vůbec stvořeny k tomu, aby se z nich hublo. Mají víc chemie, cukrů, éček, umělých sladidel, a ještě dalších věcí. Dietní nápoje jsou stejný mýtus jako nízkotučná jídla. To také vůbec nefunguje. Light výrobky mají dokonce vyšší glykemický index, tudíž za chvíli máte znovu hlad. Takže jste vlastně úplně na začátku.

Tak co – už věříte, že ne všechny věci pomáhají hubnout?

Komentáře jsou uzavřeny, ale trackbacks a pingbacks je otevřen.

Používáním stránky souhlasíte s používáním cookies potřebných pro správného fungování webstránky, marketingové a analytické účely Souhlasím Více informací