Máte sedavé zaměstnání? Nezapomeňte na cviky, které zlepší vaši fyzickou kondici

Za civilizačními chorobami, jakými jsou cukrovka druhého typu či nemoci srdce a cév, často může také způsob života moderních lidí. Zatímco v minulosti měli poměrně hodně pohybu i během dne, dnes je běžné v práci sedět a témuž se věnovat i doma po příchodu ze zaměstnání. Proč je sedavé zaměstnání nebezpečné pro zdraví a které cviky vám zlepší fyzickou kondici?

Zdroj foto: New Africa / Shutterstock.com

Denně projděte alespoň 10 tisíc kroků

Pokrok zastavit nelze. Promítá se do všech částí lidského života, tedy i do domácích prací a zaměstnání. Pomocníci v domácnosti spoustu činností zvládnou za nás a v kancelářích sedíme minimálně osm hodin v pracovní dny. I proto lékaři nabádají k pohybu a odpočinku fyzickou aktivitou. Doporučované je ujít za den minimálně 10 tisíc kroků. Na první pohled to vypadá jako příliš vysoké číslo. Ve skutečnosti se pod ním schovávají tři kratší půlhodinové procházky denně, pokud během nich ujdete okolo dvou a půl kilometru. Stačí si pořídit domů psa a máte to hned vyřešené, protože s ním se musí na pravidelnou vycházku každý den.

Zkuste běhat do schodů

Srdce posílíte a svou fyzičku zlepšíte během do schodů. Nic vás to nemusí stát na rozdíl od permanentky do fitness centra. Pro tyto cviky na zlepšení kondice není důležitá délka schodiště, ale intenzita, s kterou ho vyběhnete.

Zdroj foto: Syda Productions / Shutterstock.com

Kupte si švihadlo a skákejte

Pořízení švihadla je investicí v řádu desítek korun. Přitom přínos pro vaše zdraví to má velký. Není divu, že tuto cvičební pomůcku využívají také profesionální sportovci, když si chtějí posílit svoji fyzickou kondici. Co všechno skákání přes švihadlo zlepšuje? Budete mít větší kapacitu plic, zlepší se činnost srdce i vaše vytrvalost, zesílí svaly a pochopitelně také vaše hmotnost půjde dolů.

Pravidelně cvičit byste měli alespoň půl hodiny pětkrát týdně. Máte-li nadváhu, je ideální začít nejprve s rychlou chůzí. Běh a skákání přes švihadlo jsou větší zátěží na klouby a jako cviky na zlepšení kondice je vhodné je použít až po poradě s lékařem.

 

Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Používáním stránky souhlasíte s používáním cookies potřebných pro správného fungování webstránky, marketingové a analytické účely Souhlasím Více informací