Víte, co je keto dieta? Zjistěte více o nejoblíbenějším stravovacím režimu

V Česku se stala naprostým fenoménem dieta zvaná keto. Víte, co si pod tímto názvem představit? Možná vás překvapí, že hladovění vás s touto formou diety rozhodně nečeká.

Zdroj foto: Yulia Furman / Shutterstock.com

Keto dieta je nejoblíbenějším stravovacím režimem v Česku. Redukujte svou váhu bez hladovění.

Hubněte bez jojo efektu

Snažíte se zhubnout, ale stále se vám to nedaří? A pokud přece jen nějaký ten kilogram zhubnete, za chvíli je zpět díky neoblíbenému jojo efektu? Pak vás možná zaujme keto dieta, se kterou se vám podaří nejen redukovat svou tělesnou váhu, ale navíc si tento druh stravování natolik oblíbíte, že už nebudete chtít jiný jídelníček.

Keto dieta je hlavně o hlídání sacharidů

Čechy velmi oblíbená keto dieta se také často nazývá jako dieta nízkosacharidová. Už z názvu je zřejmé, že přísun denní potravy bude složený ze všech složek, kromě sacharidů. Možná právě sacharidy jsou původcem vašeho problému, proč se vám nedaří zhubnout.

Zdroj foto: EZ-Stock Studio / Shutterstock.com

Veškerá potrava, kterou za den přijímáme, je složená ze tří hlavních složek:

  • tuky,
  • bílkoviny,
  • sacharidy.

Každá ze zmíněných makroživin má jinou funkci, kterou má přinést vašemu tělu. A také úplně jinak ve vašem těle funguje. Nízkosacharidové stravováno je nastavené tak, aby byly sacharidy redukovány v potravě a nahrazeny tuky. Možná se vám bude zdát zvláštní, že v tomto druhu diety nebo spíše stravování máte velký podíl tuků. To přece nemůže jít dohromady spolu s redukováním tuků a váhy v těle. Opak je ale pravdou.

První startovací fází je omezení sacharidů na úplné minimum

Pokud chcete své tělo nastartovat do fáze hubnutí díky nízkosacharidové dietě, pak je nutné začít naprostým ketogenním jídelníčkem. Takový jídelníček neobsahuje denní dávku sacharidů vyšší, než je 50 gramů. S prvním dnem zjistíte, že tato dávka je skutečně velmi nízká, avšak ostatní makroživiny vás od hladu s jistotou zachrání.

Ve chvíli, kdy se vaše tělo nastartuje na fázi ketogenní diety, je možné lehce zvýšit denní dávku sacharidů. Avšak neměla by překročit 80 gramů za den. Vyhněte se veškerému cukru a obilovinám, ty obsahují sacharidů nejvíce.

Jestliže se nechcete vzdát například oblíbených brambor a chcete zařadit alespoň o trochu více sacharidů do vašeho jídelníčku, pak je možné se vejít ještě do formy se 100 gramy sacharidů za den. V takovém případě si můžete dopřát batáty nebo brambory či oblíbené ovoce, pořád se ale zdržujte klasických obilovin či cukru.

Keto dieta neznamená hladovění

Zjednodušeně toto nízkosacharidové stravování znamená, že jen podíl sacharidů, který se v jídelníčku do té doby objevoval, vyměníte za bílkoviny a tuky. Denní přísun potravin zůstává tedy stejný a pocit hladu v žádném případě nepřijde. V prvních dnech je možná nezvyklé, v jaké formě vaše jídlo budete konzumovat, zejména přílohy nebo pečivo může někdo postrádat. Časem si však zvyknete i na takovou formu potravy.

Zdroj foto: Pormezz / Shutterstock.com

Nízkosacharidové stravování má mnoho výhod

Tou hlavní výhodou, pro níž se do keto diety pouští většina lidí, je schopnost zdravého a poměrně rychlého hubnutí. Redukování váhy bude pokračovat, dokud poměr sacharidů nezvýšíte. Proto se řadě lidem daří hubnout i větší množství kilogramů.

Vedle příjemné výhody redukování váhy má ale nízkosacharidové stravování i další možná pozitiva. Tou další výhodou je získání mnoho energie do celého dne, která se může zastavit přílišnou konzumací sacharidů. Budete se cítit lehčeji a plni energie do každého úkolu dne.

Je dokázáno, že s keto dietou se můžete vyhnout Alzheimerově chorobě nebo cukrovce. Vaše tělo bude celkově zdravější a méně náchylné častým onemocněním dnešní doby. A to rozhodně stojí za vyzkoušení.

Ať už chcete zhubnout, udržet si svou váhu nebo se cítit zdravěji, sebevědoměji nebo mít více energie, tento oblíbený druh stravování vám ke všem těmto životním pozitivům rozhodně pomůže.

Mohlo by se Vám také líbit
Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.