Tofu v hlavní roli: předkrm, salát nebo lívance – to vše si dokážete připravit s tofu zdravě a chutně

Tofu je zdraví prospěšná surovina, která je vhodná nejenom pro vegetariány. Vyrábí se z kondenzovaného sójového mléka metodou, jež je velmi podobná metodě výroby sýra. O tom, že to není surovina vhodná pouze pro vegetariány, vás přesvědčí následující řádky.

Zdroj foto: inewsfoto / Shutterstock.com

Zdravotní přínos tofu

Jakmile zařadíte tuto pochutinu do svého jídelníčku, poskytne vám přísun bílkovin, vlákniny, aminokyselin a fytoestrogenů. Díky nízkému glykemickému indexu je také prospěšné pro udržení nízké hladiny cholesterolu. V Japonsku rodiče zahrnují sójové výrobky do jídelníčku svých dětí již od útlého dětství, neboť dostatečný příjem bílkovin a vlákniny je skvělým pomocníkem pro správný vývoj kostí a svalů.

Tofu v asijské kuchyni

Zdravotní přínosy jsme si již vyjmenovali, nyní je čas, podělit se s vámi o několik receptů. A začneme hezky u asijské kuchyně. Pokud si rádi dopřáváte pad thai, polévku pho, restované rýžové a skleněné nudle či různé druhy kari s rýží, připravte si tyto skvělé pokrmy asijské kuchyně s tofu v hlavní roli. Zprudka jej osmahněte na rozpáleném oleji na pánvi a přidejte k jakémukoli pokrmu namísto masa.

Zdroj foto: Elena Veselova / Shutterstock.com

Tofu předkrm

Pokud si chcete připravit malý chutný předkrm, nakrájejte tuto pochutinu na kousky, obalte je ve směsi koření, skvělá je kombinace sladké papriky a grilovacího koření, a následně opět zprudka osmahněte na rozpáleném oleji. Počkejte až zhnědne a podávejte místo brambůrek.

Zeleninový salát s tofu

Tato surovina chutná skvěle i v zeleninovém salátu.

  1. Tofu připravíme v pánvi na oleji smíchaném se sójovou omáčkou a rozmačkaným česnekem.
  2. Jakmile se opeče dozlatova, sundáme jej z pánve a necháme vystydnout.
  3. Mezitím si nakrájejte na kousky ledový salát, čerstvá rajčata, salátovou okurku a papriku.
  4. Vše smíchejte v misce a přidejte kousky kukuřice. Zalijte olivovým olejem, osolte, opepřete a přidejte tofu.

Skvělý a výživný zeleninový salát je na světě.

Zdroj foto: pilipphoto / Shutterstock.com

Nadýchané americké lívance

Chtěli byste si doma připravit pravé nadýchané americké lívance? Máme pro vás ten správný recept. Na těsto si připravte:

  • balení tofu (350 g),
  • vanilkový extrakt (2 polévkové lžíce),
  • citronovou šťávu (2 polévkové lžíce),
  • mléko (400 ml),
  • slunečnicový olej (1 polévkovou lžíci),
  • hladkou mouku (250 g),
  • krupicový cukr (4 polévkové lžíce),
  • prášek do pečiva (1 polévkovou lžíci).

Veškeré mokré ingredience smíchejte v jedné míse včetně tofu, a pomocí šlehače vymixujte do hladké konzistence. Suché suroviny smíchejte v druhé míse, a následně postupně za stálého míchání přidávejte do mísy s mokrými ingrediencemi. Lívance následně smažte na rozpálené pánvi na slunečnicovém oleji. Skvěle chutnají podávané se smetanou, polité javorovým sirupem a čerstvým ovocem.

Je to skvělá pochoutka, kterou si můžete připravit na mnoho způsobů. Jaký recept vyzkoušíte jako první?

Mohlo by se Vám také líbit
Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.