Domácí falafel – Základní recept snadno a rychle

Falafel je oblíbený hlavně u lidí, kteří se stravují alternativně – bez živočišných produktů. V tomto článku se podíváme na to, jak podávat originál recept falafel v tortille.

Ovšem toto jídlo si vychutná každý. Nabízí se řada možností, s čím podávat falafel, takže si ho můžete připravit pokaždé jinak.

Co je falafel?

Falafel je jídlo z mleté cizrny. Jídlo má tvar kuliček, které se musí smažit na pánvi v oleji.

Recept na falafel

Obtížnost:BeginnerČas přípravy: 30 minutČas vaření: 40 minutČas odpočinku: 40 minutCelkový čas: minPorce:4 porceKalorie:300 kcal Nejlepší období:Summer

Recept v tortille je známý také jako falafel kebab. Pokud držíte dietu, falafel z cizrny je vhodnou volbou, protože je to jídlo vegetariánů.

Ingredience

  • Ingredience na přílohu

Postup přípravy

  1. Cizrnu dejte alespoň 12 hodin předem namáčet do vody. Rozhodně nekupujte předvařenou, není pro výrobu falafelu vhodná.
  2. Po namočení cizrnu propláchněte a nechte okapat.
  3. Smíchejte nakrájené šalotky, stroužky česneku a přidejte bylinky, koření a vodu. Tuto směs dobře rozmixujte.
  4. Následně přidejte cizrnu a lehce rozmixujte, cizrna by si však měla zachovat určitou strukturu.
  5. Směs podle chuti osolte a přidejte mouku se sodou na pečení.
  6. Vše dobře smíchejte, aby se ze vzniklé hmoty daly tvarovat kuličky, či případně placičky.
  7. Jestliže se vám s těstem špatně pracuje, přidejte trochu mouky, nebo vody.
  8. Kuličky by měly být velikosti zhruba vlašského ořechu. Jakmile je máte připravené, odložte je na chvíli do lednice.
  9. Cizrnový falafel je důležité smažit v dostatečně vysoké vrstvě oleje na střední výkon. Po usmažení by měly mít zlatohnědou barvu.
  10. Jakmile jsou kuličky hotové, odložte je na papírové ubrousky, aby se zbavily přebytečného tuku.
  11. Pak už jen stačí nakrájet zeleninu a připravit si tortilly. Naplňte je připravenými surovinami a falafel a přidejte oblíbený dresink, který jídlu dodá šťavnatost. Případně se podává také s rýží.

Co k falafelu?

Falafel se může podávat s pita chlebem, tortillou, nebo v placke lafa. Hodí se také s rýží. Můžete si k falafelu připravit zeleninu a vaši oblíbenou omáčku, nebo dresink.

Falafel je skvělý pro přípravu různých jídel. Díky cizrně obsahuje velké množství bílkovin, takže hravě nahradí maso. Jeho příprava navíc nezabere mnoho času.

Pokud z nějakého důvodu nemůžete nebo nechcete cizrnu, můžete si připravit také hrachový falafel, který můžete připravit podobně jako tento recept.

Pokud chcete vyzkoušet falafel v restauracích, doporučujeme navštívit ty, kde se soustřeďují na zdravou výživu.


Další recepty na bezmasá jídla

Ohodnoťte recept
Mohlo by se Vám také líbit
Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.