Pilates protáhne tělo a pomůže s hubnutím i bojem proti stresu

Jedná se o druh pohybové techniky, která se zaměřuje především na střed těla. Jednotlivé cviky i sestavy pomáhají obnovovat pružnost, podporovat sílu a svalovou vytrvalost, jsou dokonalými pomocníky pro koordinaci, rovnováhu a podporují správné držení těla. Každý jednotlivý cvik je potřeba provádět přesně, i nepatrný pohyb má velký význam.

Zdroj foto: lunamarina / Shutterstock.com

Výhody pilates

Cvičení je určeno pro všechny věkové kategorie, pro aktivní sportovce i pro ty, kdo se cvičením třeba teprve začínají. Je to ideální volba pro toho, kdo trpí obtížemi spojenými s jakoukoli částí pohybového aparátu nebo má sedavé zaměstnání a potřebuje protáhnout a uvolnit ztuhlé svaly.

Co můžeme od pilates očekávat:

  • zlepšení motoriky, koordinace a soustředění,
  • lepší držení celého těla,
  • u žen posílení pánevního dna (prevence inkontinence),
  • aktivaci hlubokého stabilizačního systému,
  • pomoc proti bolestem zad,
  • stabilizaci chůze,
  • aktivaci bránice podporující lepší dýchání a zásobení buněk kyslíkem,
  • celkové protažení těla,
  • uvolnění ztuhlého svalového aparátu,
  • zlepšení psychického stavu a pomoc při odbourávání stresu,
  • odbourávání nevhodných pohybových návyků,
  • ploché bříško,
  • lepší spánek,
  • zlepšení kondice.
Zdroj foto: Bojan Milinkov / Shutterstock.com

Pilates a hubnutí

Pilates je sice druh cvičení spojený především s protahováním a koordinací pohybů, ale díky tomu, že během cvičení zapojuje velké množství svalů, pomáhá odstraňovat nadbytečné tukové zásoby. Intenzivní cvičení aktivuje metabolismus, zvýší tělesnou teplotu, aktivuje potící procesy a tím podpoří spalování většího množství kalorií. Díky těmto faktům nejen účinně hubneme, ale předcházíme tak i jo-jo efektu, se kterým je spojována většina redukčních diet.

Základní principy pilates

Aby byl tento způsob cvičení účinný, je potřeba dodržovat základní principy. Nezbytné je správné dýchání, vždy je potřeba provádět nádechy a výdechy v těch fázích cviků, u kterých nám to řekne lektorka. Důležitá je také koncentrace na jednotlivé cviky. Kromě jejich správného provádění spojuje naše tělo s myslí. Velkou roli hraje i přesnost provádění jednotlivých cviků. Vždy je potřeba maximální měrou a důsledně napodobovat cviky, které ukazují lektoři, raději jich provedeme méně, ale přesněji, než více a nepřesně. Jen tak bude cvičení účinné. Veškeré cviky je potřeba provádět plynule. Cviky se většinou provádějí v nízkých polohách, na břiše, vleže na zádech nebo boku či v kleku. Pro cvičení jsou připravené různé sestavy, ve kterých mají jednotlivé cviky přesně daný počet i pořadí a jejich úkolem je posílit a protáhnout.

Pomůcky pro cvičení

Nejčastěji se používá cvičební podložka, na které se jednotlivé cviky provádějí. Pro některé cviky je možné využít pružný cvičební pás, obruč, činky, malý polštářek nebo gymnastický míč. Pokud chceme pilates kombinovat s dalšími druhy pohybů, může to být například běh na běžeckém pásu, jízda na rotopedu nebo cyklistickém trenažéru a vyzkoušet můžeme i trenažér veslařský. Díky kombinaci pilates a kardio cvičení získáme dokonalou kondici a podpoříme svoji fyzickou i duševní sílu.

Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Používáním stránky souhlasíte s používáním cookies potřebných pro správného fungování webstránky, marketingové a analytické účely Souhlasím Více informací