I home office má svá pravidla. Jak si udržet zdraví

Většina z nás v této těžké době pracuje z domova – má home office. Pokud si chcete i přes domácí pohodu udržet svou produktivitu a zároveň zdraví, pak se řiďte těmito jednoduchými radami.

Zdroj foto: Maria Svetlychnaja / Shutterstock.com

Máme pro vás tipy, jak udržet home office stále efektivní a nezničit si při něm své zdraví.

Kde si zařídit pracovní místo?

Je vhodné si určit jedno místo pro práci. Určitě by to neměla být například sedací souprava před televizí v obývacím pokoji. V takovém případě je téměř jisté, že se k práci nerozhoupete. Nejlepší variantou je vymezení jedné místnosti a určit ji jako pracovnu. V pracovně nebo vaší malé domácí kanceláři se vám bude lépe přemýšlet a vaše efektivita bude mnohem lepší. Pokud ale nemáte volnou místnost, pak vám stačí jen například jeden pracovní kout nebo místo u stolu v jídelně.

Vybavení pracovního místa je velmi důležité

Vybavení vaší domácí kanceláře nebo celé pracovny je opravdu velmi důležité pro vaše soustředění i správné plnění pracovních úkolů. Dominantou každé pracovny je jistě kancelářský či pracovní stůl, pohodlná pracovní židle a trocha úložného prostoru. Nezapomeňte také na dostatek denního světla a svůj stůl si dejte co nejblíže k oknu. Bude se vám tak mnohem lépe pracovat.

Zdroj foto: WhitePress / Shutterstock.com

Vaši efektivitu zvýší pracovní pauzy

Ano, slyšíte správně. Právě malé přestávky během pracovního dne vám pomohou k lepšímu soustředění a efektivitě. Vědci doporučují si dělat přestávky po asi čtyřiceti minutách. Stačí jen třeba pět nebo deset minut na protažení, odklonění pozornosti k jiné činnosti nebo nadýchání se čerstvého vzduchu venku. Velkou výhodou práce z domova je, že tyto malé přestávky můžete využít k domácím činnostem. Během pauzy tak můžete vyklidit nádobí z myčky, vyvenčit psa nebo připravit menší zdravou svačinku.

Dodržujte svou pracovní dobu

I když vás pocit pohodlí ve vaší domácnosti může lákat k menší pracovitosti, snažte se udržet svou pracovní dobu. Ráno si zvykněte na svůj typický rituál, kdy se nasnídáte, převlečete a pustíte se s šálkem kávy do práce. Nezapomínejte ani na konec pracovní doby. Někteří workoholici na home office totiž občas neví, kdy skončit a v případě práce z domova by tak mohli pracovat až do pozdních večerních hodin. To rozhodně neprospívá ani vašemu zdraví, ale ani odevzdané práci.

Zdroj foto: djile / Shutterstock.com

Nechte odpočinout své oči

Při celodenním sezení za počítačem si váš mozek ani oči neodpočinou vlivem modrého záření displeje monitoru. Proto jsou velmi důležité již zmíněné přestávky a malé pauzy, kdy si alespoň na chvíli od svého monitoru odpočinete. Dlouhé sezení u počítače může způsobit bolesti hlavy a z delšího hlediska se vaše oči rozhodně nebudou těšit zdravím. Po pracovní době notebook zaklapněte a již se ničemu na monitoru nevěnujte. Zapomeňte v té chvíli i na televizi a mobil, to jsou totiž úplně ty samé případy.

Běžte na procházku

Uvařte raději nějakou dobrou večeři vaší rodině nebo se jděte projít na procházku do přírody. Procházka a čerstvý vzduch vám prospěje po všech stránkách a vaše oči i mozek si skvěle odpočinou od home office. Ve večerních hodinách myslete na to, že byste měli mobil i televizi vypnout co nejdříve, ještě po dvou hodinách se totiž vaše oči uklidňují a připravují na spánek. Pokud si tedy půjdete lehnout hned po vypnutí televizního pořadu, pak váš spánek nebude kvalitní ještě dvě hodiny poté. A kvalitní spánek je důležitý pro efektivitu dalšího dne.

Myslete tedy na dodržení pracovní doby, dbejte na kvalitní prostředí a nezapomínejte na procházky i malé pauzy. Díky těmto tipům bude váš home office efektivní.

Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Používáním stránky souhlasíte s používáním cookies potřebných pro správného fungování webstránky, marketingové a analytické účely Souhlasím Více informací