Ochutnejte kimchi, podpoříte hubnutí a zabojujete proti stárnutí. Můžete si jej snadno připravit i doma

Nakládaná zelenina obsahuje nejen velké množství tělu prospěšných vitamínů, ale také vlákninu, minerály a probiotika. Již naši předkové dávali této úpravě pomocí konzervace přednost, neboť prodlužovala skladovací dobu zeleniny a navíc nabízela celou řadu zdravotních přínosů.

Zdroj foto: Nungning20 / Shutterstock.com

Co je vlastně kimchi a jaké tělu prospěšné látky obsahuje?

Jedná se o druh korejského salátu, který se připravuje z různých druhů zeleniny, nejčastěji z pekingského zelí. Patří mezi korejské národní pokrmy a to nejen proto, že jej lze servírovat téměř k jakémukoli jídlu, ale také proto, že tělu nabízí celou řadu prospěšných látek. Kromě toho, že má nízký obsah kalorií, nalezneme v něm velké množství vlákniny, vitamíny (A, některé skupiny B, C), esenciální aminokyseliny, minerální látky (železo, selen, vápník), probiotika, antioxidanty, kapsaicin, allicin, karotenoidy nebo flavonoidy.

Hlavní přínosy pro naše zdraví

Vláknina, probiotika a další látky podporují správnou činnost trávicí soustavy a udržují zdravý stav střevní mikroflóry. Vitamíny podporují imunitní systém. Selen a allicin pomáhají v boji proti srdečním obtížím. Vláknina a minimum kalorií pozitivně ovlivňují redukční dietu, antioxidanty a vitamín C podporují boj proti předčasnému stárnutí.

Suroviny potřebné pro přípravu

Základ tvoří pekingské zelí. Dají se však použít i další druhy zeleniny. Vhodné jsou takové, které mají pevnější strukturu – ředkev, kedlubna, dýně, mrkev nebo květák. Pro nálev je potřeba rybí omáčka a prášek z chilli papriček. Doplnit jej můžeme o čerstvý zázvor nebo česnek. Velmi důležitou roli hraje sůl.

Zdroj foto: Nungning20 / Shutterstock.com

Postup přípravy z 1 kilogramu zeleniny

Nejprve si nasolíme základní zeleninu. Do litru vody vmícháme 5-6 lžic soli a zeleninu ponoříme do slaného nálevu na 4-5 hodin. Měla by být celá potopená. Mezi tím si připravíme pastu – 2 lžíce rybí omáčky, 4 lžičky prášku chilli, v případě česneku – 5 rozetřených stroužků, v případě zázvoru větší kousek nastrouhaný na jemném struhadle.

Po uplynutí potřebné doby zeleninu dokonale propláchneme pod tekoucí vodou, dokud slanost nezeslábne. Následně pečlivě vmícháme předem připravenou pastu. Salát můžeme konzumovat ihned, nebo nechat uležet při pokojové teplotě jeden den. Pak jej můžeme uskladnit v lednici.

2 komentáře
  1. Rudolf Svárovský říká

    Tohle je tedy hodně zjednodušený recept,lepší je si najít na youtube jak se děla pravý originál,nešetřit na surovinách,vše se dá koupit přes net.Když ho dělám já tak ze třech ks peg.zelí,protože po prosolení ztratí většinu objemu.Jinak mě to trvá tak celé dopoledne.Poté hotový salát dám do uzavíratelné plastové nádoby a ještě obalím smršťovací folií.Pozor nádobu nechat trochu dýchat,ne hermeticky uzavřít, stačí při pokojové teplotě,salát začne kvasit a nabývat na objemu a nádoba může bouchnout a zmalovat byt.Zhruba za týden přendám do sklenic a do lednice.V chladu se proces zpomaluje nikoli zastaví.Mě v lednici vydrží i půl roku,ale většinou se dříve sní.

  2. hermína říká

    Kimči dělám už roky podle orig.korejského receptu.
    Všechny suroviny je možné běžně koupit,
    S prodávaným kimchi nemá skoro nic společného,žádná rybí omáčka.
    I postup je jiný.Ještě se mi nestalo,aby nádoba bouchla,dávám do skleněných 1/2l sklenic a nechávám volně ve spíži.
    Kdo má problém s trávením tvrdých okurek,je toto skvělá náhražka vitamínů.
    Jen pro info suroviny:čínské zelí,cibule,česnek,pál.papričky,sůl,troška cukru,zázvor a horká voda na rychlé zkvašení.
    Přírodní kvašení bez konzervantů.
    Nejlépe uležet tak 3-4 měsíce.
    Korejci nakládají na podzim toto zelí jen hlavně na zimu jako zdroj vitamínů.
    ze 2kg zelí + ost.ingred.je cca 12 sklenic.

Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Používáním stránky souhlasíte s používáním cookies potřebných pro správného fungování webstránky, marketingové a analytické účely Souhlasím Více informací