Chrápání může narušit i vztahy. Jaké jsou příčiny a jak jej odstranit?

Chrápání – problém, který trápí většinu z nás. Můžete se nacházet v roli chrápajícího, kterého děsí, když má spát s někým v pokoji, anebo naopak v roli spícího právě vedle chrápajícího.

Zdroj foto: Andrey_Popov / Shutterstock.com

Obě situace jsou velice nepříjemné. Tenhle problém ale patří mezi ty nejřešenější. Jste v situaci, kdy se máte stěhovat se svojí drahou polovičkou do společného bydlení a obáváte se, že ji odradíte svým hlasitým chrápáním? Zkuste přijít na řešení problému.

Možné příčiny chrápání:

Zkoušeli jste se někdy zamyslet, co vlastně zpustilo vaše chrápání? Zkuste si přečíst některé z příčin a přijít na tu vaši.

Kouření

Pokud patříte mezi kuřáky, snažte se cigarety omezit, protože tím dráždíte sliznici, která se zduří, čímž způsobuje chrápání. Pokud jste silný kuřák, může se stát, že se vám v těle rozšiřuje zánět, kvůli němuž poté chrápete. Kouřením zvyšujete také produkci hlenu v nose, a tím se vám může ucpávat.

Nevhodná poloha při spaní

Spíte vysoko nebo máte zalomenou hlavu? Je vhodnější spát bez polštářů na rovince. Nedoporučuje se ale takhle spát trvale, jelikož to neprospívá zádům. Zkuste tuhle možnost tedy jen v případě chrápání.

Zdroj foto: Pixel-Shot / Shutterstock.com

Alkohol

Při vyšší konzumaci alkoholu dochází k uvolnění krčních svalů. Dochází k namáhání dýchací trubice, jelikož se vám zužuje, a průchod vzduchu se tak zhoršuje.

Nachlazení

Spousta z vás si mohla všimnout, že v období nachlazení se zvyšuje problém s chrápáním. Tím, že máte například ucpaný nos a musíte dýchat pusou, dochází k ucpávání dýchací trubice, a proto dochází k chrápání.

Obezita

Často chrápou lidé s obezitou, protože jim tuk tlačí na hrtan. Takže je nejlepší variantou shodit nějaké to kilo dolu.

Stáří

Celý život vás netrápily problémy s chrápáním, ovšem jak jste se dostali do určitého věku, tak tyto problémy nastaly? Tělo se mění, a tím přichází přirozeně i problémy. Ochabuje vám svalstvo, a proto dochází k zhoršení průchodnosti vzduchu dýchacími cestami.

Jak bojovat s chrápáním sám doma

  • Zkuste spát na boku, jelikož spánek na zádech chrápání často vyvolává.
  • Kupte si kvalitní polštář, nejvhodnější jsou ty atypické, které se samy tvarují podle vás.
  • Změňte svůj životní styl k lepšímu, upravte si stravu a zkuste se více hýbat. Vhodné jsou i dechová cvičení.
  • Zkuste omezit kouření, a to hlavně před spaním. Nejlepší možností by bylo s kouřením přestat nadobro.
  • Zvlhčujte vzduch v ložnici. Pokuste se zbavit také například roztočů, prachu či zvířecích chlupů, které jsou sice alergeny, ale mohou vám také velice škodit.
  • Zkuste různé bylinné čaje, které můžete také inhalovat – a zvlhčovat tím sliznici v nose.

Pokud vám nezabralo nic z našich tipů, zkuste se obrátit na lékaře. Může vám například předepsat sprej proti chrápání, masku nebo může nabídnout i podstoupení lékařského zákroku na odstranění mandlí. O všem rozhodne lékař podle vyšetření, které musíte podstoupit.

Zdroj: sleepfoundation.org, webmd.com

Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Používáním stránky souhlasíte s používáním cookies potřebných pro správného fungování webstránky, marketingové a analytické účely SouhlasímVíce informací